close

Shawn Mendes 這位加拿大歌手,憑藉著網路上的超高人氣,

於2015 發了第一張專輯,尤其專輯裡的 < Stitches > 更是廣為膾炙人口,

而今他的新專輯 < Illuminate> 也十分令人期待

這整張專輯下來,我最喜歡的就算是他的第二波主打 Mercy

這首苦情歌中 主唱不斷懇求對方對自己多些仁慈、憐憫, 聽完總覺得替Shawn Shawn 覺得捨不得阿~~

就趕快讓我們來聽這首歌吧~

 

 

You’ve got a hold of me

你控制著我的身心
Don’t even know your power

但你完全不知道你擁有這樣的力量
I stand a hundred feet

我平時宛若佇立於百尺之上的自信
But I fall when I’m around you

在你身邊瞬間瓦解

Show me an open door

你施捨我一個機會
Then you go and slam it on me

但你卻毫不留情地又再取回
I can’t take anymore

我再也承受不了
I’m saying baby …

現在我對你傾訴著 寶貝


Please have mercy on me

拜託你對我仁慈點
Take it easy on my heart

放過我這顆殘破不堪的心
Even though you don’t mean to hurt me

縱使你無心傷害我
You keep tearing me apart

但你不斷的撕扯著我的心
Would you please have mercy, mercy on my heart

拜託你多些憐憫、仁慈,對待我對你的這顆心
Would you please have mercy, mercy on my heart

拜託你多些憐憫、仁慈,對待我對你的這顆心


I’d drive through the night

我在夜裡急速快駛
Just to be near you, baby

寶貝,只為了儘早到你身邊
Heart old and testified

時間會證明我對你的全心全意
Tell me that I’m not crazy

告訴我這不是我的癡心妄想


I’m not asking for a lot

我想要的不多
Just that you’re honest with me

只求你能對我誠實
My pride Is all I got

我什麼都不剩了,我只剩下我的自尊
I’m saying baby …

現在我對你傾訴著 寶貝

 

Please have mercy on me

拜託你對我仁慈點
Take it easy on my heart

放過我這顆殘破不堪的心
Even though you don’t mean to hurt me

縱使你無心傷害我
You keep tearing me apart

但你不斷的撕扯著我的心
Would you please have mercy on me

拜託你對我多些仁慈
I’m a puppet on your string

我就像被你操控著的木偶魁儡
And even though you got good intentions

縱使你是好意
I need you to set me free

我需要你放我自由
Would you please have mercy, mercy on my heart

拜託你多些憐憫、仁慈,對待我對你的這顆心
Would you please have mercy, mercy on my heart

拜託你多些憐憫、仁慈,對待我對你的這顆心


Consuming all the air inside my lungs

我可以用盡我肺裡所有的空氣
Ripping all the skin from off my bones

我可以將我所有的皮膚從骨頭上扯下
I’m prepared to sacrifice my life

我已準備好為你放棄一切,甚至我的生命
I would gladly do it twice

如有需要, 我很樂意再次為你犧牲

Consuming all the air inside my lungs

我可以用盡我肺裡所有的空氣
Ripping all the skin from off my bones

我可以將我所有的皮膚從骨頭上扯下
I’m prepared to sacrifice my life

我已準備好為你放棄一切,甚至我的生命
I would gladly do it twice

如有需要, 我很樂意再次為你犧牲

Please have mercy on me

拜託你對我仁慈點
Take it easy on my heart

放過我這顆殘破不堪的心
Even though you don’t mean to hurt me

縱使你無心傷害我
You keep tearing me apart

但你不斷的撕扯著我的心
Would you please have mercy on me

拜託你對我多些仁慈
I’m a puppet on your string

我就像被你操控著的木偶魁儡
And even though you got good intentions

縱使你是好意
I need you to set me free

我需要你放我自由


I’m begging you for mercy, mercy

我懇求著你的仁慈,憐憫
Begging you, begging you, please, baby

懇求你,乞求你, 拜託 寶貝
I’m begging you for mercy, mercy

我懇求著你的仁慈、憐憫之心
Ooh, I’m begging you, I’m begging you

Ooh  我懇求你 我乞求著你
 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    ruruhappy0214 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()