close

好像消失很久的黑眼豆豆女主唱Fergie 的應該是第二張專輯囉~真是正到不行啊~~~

Fergie – Life Goes On (Single) [iTunes Plus M4A]

首波主打的 "M.I.L.F.$" MV真的是性感到要噴鼻血,而且她也邀請了超多女星參與MV演出

其中最紅的就是金卡戴珊了呀~~~不過也有我好久不見的Ciara呵呵

跑題了~!!總之這首歌呢我覺得就是一個很堅強的女孩兒的歌

歌裡就不斷地重複說,日子就還是繼續過下去,無論有沒有你在身邊這樣

本來以為是在說一段感情就是好像你也沒有你想像的重要,我還是會好好的過下去囉~~~!!!

但後來覺得更像是在對那些見不得她好,然後背地放她箭的那些人,本來說很愛她什麼的到最後不過也是不忠心的人

所以就算沒有他們那些偽君子 Fergie還是會好好得過下去 也會好好地在演藝圈混下去囉~~~~

 

Every day when I wake up

每天當我起床
Tryna read my fortune on the bottom of my coffee cup

我都會試著透過杯底的咖啡渣的形狀來看我今日運勢
But it seems like I never finish

但看來我從沒成功完成過
It's always half full, or is it half empty?

咖啡要不就是沒喝完,要不就是剩半杯
Maybe it's my own superstition or a kind of self protection

可能這只是我單純的迷信,還是其實只是我的自我保護作祟
If it all looks bad, why would I wanna look ahead?

如果占卜出來是厄運,那我為什麼要提前知道呢?
Oh, oh, oh, still sittin' here

Oh oh oh 我還是繼續坐在這兒
Just watching the sun go down, (down), down, (down), down

就繼續在這裡看著太陽慢慢下沉、下沉、下沉、下沉、下沉



Life goes on with or without you

日子還是得繼續過下去,無論你有沒有在身旁
It's up to you what you're gonna do

你打算要怎麼做都隨便你
You could go or you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
Who cares anyway?

反正誰會在乎啊?
Life goes on with or without you

日子還是得繼續過下去,無論你有沒有在身旁
Damn it baby, what you're gonna do?

媽的 寶貝,所以你打算怎樣?
You could go or you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
But who cares anyway?

但誰會在乎呢?
(Haha yeah, who really cares?)

Haha yeah 誰真的會在乎??




Every conversation gets me high on motivation

每一次的對話都讓我有更多的衝動
Gets me craving of your own familiar situation *yeah)

讓我渴求著我對你的習慣 yeah
Reach the unreachable, achieve the unbelievable

試圖去碰觸那些法觸及的東西,去達成那些無法達成的事
In the midst of all the madness, remember life's beautiful

在那些瘋狂的執念的最中心,請記得生命是很美好的
Still I'm feeling restless, thinking I should rest less

但我仍舊感覺難以喘息 想著我該加緊腳步沒時間好休息了˙
Work more, play hard, ready for the encore

工作更久 玩更兇 準備好續攤
Is this the kinda life I really wanna live for? (two times)

這真的是我想要過的生活嗎
In my heart I know, less is more (more)

在我的心中我知道 擁有的更少才是更多
More (more), more, more, more

更多 更多 更多 更多 更多

 

Life goes on with or without you

日子還是得繼續過下去,無論你有沒有在身旁
It's up to you what you're gonna do

你打算要怎麼做都隨便你
You could go or you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
Who cares anyway?

反正誰會在乎啊?
Life goes on with or without you

日子還是得繼續過下去,無論你有沒有在身旁
Damn it baby, what you're gonna do?

媽的 寶貝,所以你打算怎樣?
You could go or you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
But who cares anyway?

但誰會在乎呢?



It's time to take this out of my hands

是時候該把這些事轟出我的腦袋了
Is it all gonna be worth it in the end?

最終這一切是否值得呢?
'Cause it's safe here in my comfort zone, yeah, yeah, yeah

因為我在我的舒適圈裡覺得有安全感 yeah yeah yeah
Never stray too far from home

永遠不要再離家太遠的地方遊蕩
But then again this way I'll never know, never know

但再一次的 我永遠不會知道 永遠不會知道
Maybe I should go...

或許我應該離開



Go crazy, go insane, go for everything

瘋狂一翻 發瘋一下 去追求任何一切 
Get the money, dollar bills in your wallet, say ca-ching

準備好錢 紙鈔放進你的錢包 說: ca ching* 
Sign the dealy, make a mili, sound famili?

把那些東西簽一簽 賺個幾百萬 聽起來很耳熟嗎
The urgency is sounding the drilly for the ma-milli

這些緊急事故 聽起來就好像事關好幾百萬一樣
And then they really talk in braille, actin' chilly

然後他們談吐的很像聰明人 裝作好像很輕鬆
They got me feelin' like an achilles, silly, silly, I mean, really?

然後他們老是讓我覺得向阿基里斯一樣有處弱點 愚笨阿 愚笨阿 我說 真的是這樣嗎?
Really, really? Really really though? Really, really though?

真的嗎 真的嗎 真的嗎 真的是這樣嗎 真的嗎 真的是這樣嗎
Feel the vibration of the higher ground

感受更高一層的震盪
Love always leads to the highest sound

愛永遠會帶領你到最高亢的歡呼
Many conversations, people makin' speculations

許多的對話 人們總是在做猜疑
As to my procrastination due to my revelations

至於我的姍姍來遲呢 是因為我的啟示
And then they get fugazi

然後他們就變得假惺惺
You need to speed your loyalty like Bugatti

你要像Bugatti超跑**一樣加速你的忠誠度喔
Baby don't underestimate my underdog mentality

寶貝 請不要低估我長期受壓的心智精神唷
We 'bout to race ahead, ambition on Ferrari

我就快要衝到你前面囉 就像一個充滿野心的Ferrari 跑車**

 

Life goes on with or without you

日子還是得繼續過下去,無論你有沒有在身旁
It's up to you what you're gonna do

你打算要怎麼做都隨便你
You could go or you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
Who cares anyway?

反正誰會在乎啊?
Life goes on with or without you

日子還是得繼續過下去,無論你有沒有在身旁
Damn it baby, what you're gonna do?

媽的 寶貝,所以你打算怎樣?
You could go or you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
But who cares anyway?

但誰會在乎呢?



You could go or you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
Mmm, mmm

Mmm, mmm
You could go, you could stay

你可以選擇離開也可以選擇留下
Da-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-da-da

 

*ca ching 是個狀聲詞拉~就是收銀機的抽屜關起來的聲音囉

** Bugatti 和 Ferrari 都是有名的跑車車廠唷

source : http://www.directlyrics.com/fergie-life-goes-on-lyrics.html

arrow
arrow
    全站熱搜

    ruruhappy0214 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()